Klantcase: STTN
Een multistore PrestaShop webshop voor de marktleider in siergrind en siersplit
Wie is STTN?
In 1996 begon STTN met het importeren van natuursteen tuinproducten en inmiddels is het uitgegroeid tot een bedrijf met een breed scala aan natuursteenproducten, zoals basalt split, carrara grind en witte grind.
STTN heeft ongeveer 100 verschillende soorten natuursteenproducten in hun assortiment en leveren deze in verschillende maten. Ook hebben ze breuksteen en reuzen keien in hun assortiment. De producten worden handmatig verpakt op hun opslagterrein van 12.000 m². Door rechtstreekse import en internationaal transport kan STTN snel en voordelig door heel Nederland leveren. Ze leveren hun producten met eigen vervoer.
Om de concurrentie het hoofd te bieden en de omzetgroei te blijven stimuleren, heeft STTN besloten om vier nieuwe webshops te lanceren op basis van het e-commerce platform PrestaShop.
Uitdaging van de klant
STTN was op zoek naar een partner om de bestaande PrestaShop te upgraden naar de nieuwste versie en vervolgens een optimalisatie slag te maken. Hierbij was van belang dat de zeven verschillende websites samengevoegd werden in een multistore-oplossing met vier verschillende storefronts en was er behoefte aan een responsief ontwerp voor een betere gebruikerservaring en geoptimaliseerde conversieflow om het afreken proces voor klanten te vergemakkelijken.
Van uitdaging naar oplossing
Upgrade van Prestashop 1.6 naar Prestashop 1.7
Nxtlvl ging aan de slag om de bestaande webshop van STTN te upgraden naar PrestaShop 1.7. Door deze upgrade is de webshop van STTN nu sneller, veiliger en toekomstbestendig.
Samenvoegen 7 websites in één webshop met 4 store-fronts
Vervolgens hebben we de zeven verschillende websites samengevoegd tot één geïntegreerde webshop met vier verschillende storefronts. Dit zorgde voor een betere gebruikerservaring en meer overzicht voor klanten. We hebben ook gezorgd voor een geoptimaliseerde conversieflow, waardoor klanten sneller en eenvoudiger kunnen afrekenen.
Marketing optimalisatie
Het nieuwe responsive design zorgt voor een betere gebruikerservaring voor klanten, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken om te winkelen. De verbeterde product groepering maakt het voor klanten gemakkelijker om te vinden wat ze zoeken en de geoptimaliseerde conversieflow leidt tot een hogere conversieratio. De implementatie van Google Analytics 4 zorgt ervoor dat STTN inzicht krijgt in de juiste marketingstatistieken om hun marketingstrategie te optimaliseren.
De groei na de verbeteringen
-
Upgrade van de oude PrestaShop 1.6 naar de nieuwste 1.7 versie
-
Samenvoeging van 7 verschillende websites naar één multistore met 4 storefronts
-
Verbeterde gebruikerservaring
-
Verbeterde product groepering voor een eenvoudigere navigatie voor klanten
-
Geoptimaliseerde conversieflow waardoor klanten sneller en eenvoudiger kunnen afrekenen
-
Implementatie van Google Analytics 4 voor toekomstbestendige marketingtools
-
Maandelijkse marketing doorontwikkeling op het vlak van SEO, SEA en social
De STTN case waarbij 7 websites gemigreerd werden naar 1 multistore met 4 storefronts was een mooi project om aan mee te werken. Het resultaat mag er zijn, de webshop is nu schaalbaar en toekomstbestendig waardoor we ook vanuit marketing de nodige stappen kunnen maken om conversie te verhogen.
Meer klantcases
Klantcase: ZOO&ZO
ZOO&ZO, een begrip in regio Ede (en ver daarbuiten) is veel meer dan zomaar een dierenwinkel. Naast een enorm assortiment van meer dan 20.000 prod…
Klantcase: STTN
In 1996 begon STTN met het importeren van natuursteen tuinproducten en inmiddels is het uitgegroeid tot een bedrijf met een breed scala aan natuurstee…
Klantcase: Groothandel Solar
In mei 2010 werd Groothandel Solar opgericht door Angira. Vanuit haar ‘Passion for Fashion’ is het concept ontstaan en gestart. Met 3 man sterk hebben…
We leren je graag kennen.
Samen behalen we het volgende level.Zet de eerste stap en neem contact op.