De kans is groot dat jij ook benadert wordt via e-mailmarketing. Dit kan gaan om nieuwsbrieven of product updates. E-mailmarketing stelt jou of je bedrijf in staat om direct in contact te staan met je klant. Dit directe contact maakt het een waardevol marketingmiddel. Bij Nxtlvl hebben we de belangrijkste tips en tricks voor e-mailmarketing voor je geselecteerd!
Voordelen van een online nieuwsbrief
Het versturen van een nieuwsbrief heeft voor een organisatie veel voordelen. Wij hebben een kleine opsomming gemaakt waarom het slim is om nieuwsbrieven te versturen per email.
E-mailmarketing is:
- Effectief en goedkoop;
- Een makkelijke manier om relaties met klanten te onderhouden of op te bouwen;
- Conversie verhogend;
- Data driven marketing;
- Communiceren in je huisstijl;
- Een makkelijke manier om producten en/of diensten onder de aandacht te brengen;
- Een goede manier om in beeld te blijven bij klanten.
Do’s & Don’ts
Het versturen van een nieuwsbrief kan je veel positiefs brengen, maar hoe benut je dit optimaal? We hebben de do’s en don’ts voor je op een rijtje gezet.
Do’s:
- Gebruik afbeeldingen;
- Plaats bij ieder item een call-to-action knop;
- Gebruik je eigen huisstijl in de nieuwsbrief;
- Kies voor de juiste tone of voice passend bij jouw doelgroep;
- Gebruik een email marketing platform.
Don’ts
- Gebruik niet te veel tekst, zo houd je de aandacht van de klant;
- Verstuur niet te vaak een nieuwsbrief;
- Vermijd taalfouten;
- Verstuur alleen nieuwsbrieven als je ook echt wat te melden hebt.
We helpen je graag met het in praktijk brengen van de do’s en het tackelen van de don’ts. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op.
Frequentie
Het is belangrijk dat je onder de aandacht blijft van je klanten, maar wanneer is te veel? Je wilt natuurlijk niet dat je klanten zich uitschrijven op jouw nieuwsbrief.
De minimale frequentie is verschillend per doel. Wanneer je de klanten wil informeren over de laatste ontwikkelingen in je bedrijf is het verstandig om je nieuwsbrief maandelijks te versturen. Gebruik je een email marketing voor het aanbieden van diensten en/of producten op onregelmatige- of op seizoensgebonden basis. Kies er dan voor om je nieuwsbrief 1 à 2 keer per maand te versturen.
Veranderd het aanbod en/of prijs van jouw product(en) regelmatig kies er dan voor om wekelijks een nieuwsbrief te sturen. Wees dan wel variërend in content, het moet wel interessant blijven voor de ontvanger.
Platformen
Er zijn veel verschillende platformen die e-mailmarketing als dienst aanbieden. Bij We Make IT gaat onze voorkeur uit naar Mailchimp of Spotler waarvan we officiële partners zijn.
Hiermee kan je e-mailcampagnes bouwen, klantlijsten specificeren met e-mailadressen, landingspages, aanmeldformulieren maken en analyseren hoe jouw email campagnes presteren. Het doel van Mailchimp is om jouw bedrijf een boost te geven met de geavanceerde, maar ook gebruiksvriendelijke opties van Mailchimp. Het e-mailmarketing platform heeft meerdere tools om het je gemakkelijk te maken om je doelgroep te leren kennen en de juiste doelgroep te kiezen voor elke email campagne. De segmentatietools van Mailchimp maken het gemakkelijk om campagnes te sturen die belangrijk zijn voor jouw doelgroep. Met segmenteren bedoelen we het indelen van je doelgroep op bepaalde interesses.
Cijfers over gesegmenteerde campagnes:
- 23% hogere open-rates dan niet gesegmenteerde campagnes
- 49% hogere click-through-rates dan niet gesegmenteerde campagnes
Met Spotler kan je nog een stap verder gaan in het automatiseren van je e-mailmarketing. Zo kan je verschillende flows en (actie)triggers instellen.
Kom je er nog niet helemaal uit of wil je weten hoe je e-mailmarketing voor jouw bedrijf kan inzetten? Nxtlvl staat als gecertificeerd e-mailmarketing partner voor je klaar! Neem contact met ons op.
Share this
Persbericht - Nxtlvl Group neemt digital commerce agency Raak Creative over.
Tuil, 15-04-2024 Nxtlvl Group BV heeft Australisch digital commerce agency Raak Creative (raak.com.au) overgenomen. Raak zal onderdeel uit gaan maken …
Tools om jouw digitale toegankelijkheid te meten
Digitale toegankelijkheid betekent dat webshops of websites zo zijn ontwikkeld dat alle mensen het gemakkelijk kunnen gebruiken. Heb je een fysieke wi…
Wat is digitale toegankelijkheid?
Naarmate ons gebruik van technologie en digitale kanalen explosief toeneemt, groeit ook de behoefte aan digitale toegankelijkheid voor mensen met een …