Begin oktober heeft Shopify de vernieuwde checkout pagina live gezet. Heb jij hem al gezien?
Shopify introduceert een ‘one page checkout’ voor alle merchants en een nieuwe Checkout Editor voor Shopify Plus-merchants. Hiermee wil het e-commerce platform zorgen voor minder verlaten winkelwagentjes en meer mogelijkheden om de checkout-pagina aan te laten sluiten op de behoeften van de merchant.
De zogeheten ‘one page checkout’ die Shopify introduceert voor alle merchants, moet ervoor zorgen dat minder potentiële kopers uitstappen tijdens het proces. Met de vernieuwde checkout hoeven kopers namelijk niet meer door te klikken van de ene pagina naar de andere om hun bestelling te plaatsen, maar vullen ze hun persoonlijke, factuur- en verzendgegevens in op slechts één pagina.
Nieuwe Checkout Editor voor Plus-merchants
Daarnaast brengt Shopify voor Plus-merchants ook een nieuwe Checkout Editor uit, waarmee je de check-out gemakkelijk kunt aanpassen naar jouw wensen, zowel op het gebied van functionaliteiten als op merkidentiteit. In plaats van code te moeten (laten) aanpassen in het checkout.liquid thema bestand, kun je nu apps installeren om nieuwe functionaliteiten – zoals loyaliteitsprogramma’s, opties voor cadeaubonnen of upsell-mogelijkheden – aan de checkout toe te voegen.
Met de Checkout Editor kun je de tools die je wil gebruiken, gemakkelijk slepen en neerzetten. Bovendien kun je gebruik maken van gebruiksvriendelijke brandingtools. Met de nieuwe editor wil Shopify verkopers helpen met een consistente look & feel van de kopersreis en tegelijkertijd de checkout zoveel mogelijk laten aansluiten op de zakelijke behoeften en de bedrijfsprocessen van de merchant zelf.
De one page checkout en de nieuwe Checkout Editor voor Plus-merchants zijn de belangrijkste product aankondigingen die Shopify heeft gepresenteerd tijdens de Winter ‘23 Edition, een event waarin het e-commerce platform de producten en features presenteert dat het in de laatste zes maanden heeft ontwikkeld.
Dit nieuwe ontwerp, bestaat uit maar één pagina. Waardoor hij een stuk sneller en intuïtiever is, wat de conversieratio ten goede komt.
Doordat de 3 pagina's vanaf oktober één geoptimaliseerde pagina is kunnen online kopers op je platform:
✅ Sneller afrekenen;
✅ Het checkout proces is vereenvoudigd, de vooraf ingevulde delen zijn ingeklapt en leiden dus niet meer af;
✅ De pagina is overzichtelijk: de bestelgegevens, verzendinformatie én betaalopties staan op 1 pagina;
✅ Volledig aanpasbaar en naadloze integraties met payment API's
✅ Minimaliseer uitstapmogelijkheden en maximaliseer conversie.
✅ Geen lange pagina. Hierdoor is de conversie kans meer gestroomlijnd en de kans op uitstappen verkleind;
✅ Er is nagedacht over een betere UX, intuïtievere interface, sneller, makkelijker in gebruik. Met als doel; hogere conversie
Benieuwd welke mogelijkheden Shopify biedt voor jouw online groei? Onze e-commerce consultants vertellen je er graag meer over én adviseren je graag of Shopify ook het juiste e-commerce platform is voor jouw onderneming. Neem hier gelijk contact met ze op.
Share this
Persbericht - Nxtlvl Group neemt digital commerce agency Raak Creative over.
Tuil, 15-04-2024 Nxtlvl Group BV heeft Australisch digital commerce agency Raak Creative (raak.com.au) overgenomen. Raak zal onderdeel uit gaan maken …
Tools om jouw digitale toegankelijkheid te meten
Digitale toegankelijkheid betekent dat webshops of websites zo zijn ontwikkeld dat alle mensen het gemakkelijk kunnen gebruiken. Heb je een fysieke wi…
Wat is digitale toegankelijkheid?
Naarmate ons gebruik van technologie en digitale kanalen explosief toeneemt, groeit ook de behoefte aan digitale toegankelijkheid voor mensen met een …