Hoe kan Channable jouw organisatie verder helpen?
Als je jouw producten niet alleen op je webshop wilt weergeven, kun je gebruik maken van een datafeed om productinformatie door te communiceren naar andere platforms. Channable is een schakel tussen je verkoopkanaal en het platform waarop je jouw producten wilt aanbieden of weergeven. In dit artikel lees je wat Channable precies is en hoe het jou kan helpen.
Wat is Channable?
Channable is een tool waarmee we automatisch product/datafeeds kunnen aanmaken en beheren voor jouw verkoopkanaal. Door gebruik te maken van Channable hebben we dus een duidelijk overzicht van al jouw producten, die we eenvoudig kunnen aanpassen en aanvullen wanneer dat nodig is. De datafeed kunnen we vervolgens koppelen aan een van de 2500 prijsvergelijkings websites, affiliatie websites en marktplaatsen waarop we jouw producten kunnen aanbieden. Met de data uit het uitgebreide dashboard kunnen we de marketinginspanningen eenvoudig rapporteren én verder optimaliseren, waardoor we meer conversie kunnen genereren voor jou als klant.
Een aantal voordelen van Channable
1. Tijdbesparing om producten aan te bieden
Als we jouw producten op een extern platform (zoals Google Shopping) willen weergeven of verkopen, dan dienen we alle productinformatie door te geven aan het platform waarop we het willen weergeven. Denk hierbij aan de producttitels, prijzen, productspecificaties, kortingen en afbeeldingen. Om deze informatie door te kunnen geven is er een zogenoemde ‘datafeed’ nodig. Het is mogelijk om handmatig een datafeed op te stellen, maar dit kost enorm veel tijd. Zeker wanneer je veel producten in je assortiment hebt. Eén van de opties die Channable biedt is de ‘Data Feed Manager’. Hiermee maakt Channable automatisch een data feed aan door middel van een koppeling met je webshop, waardoor we enorm veel tijd besparen om producten aan te bieden.
2. Veel configuratiemogelijkheden
In Channable is het mogelijk om veel aspecten van de product feed te configureren. We kunnen in principe vrijwel alles zelf instellen en aanpassen. Het is mogelijk om producten toe te voegen, prijzen aan te passen en nog veel meer. Mochten we bijvoorbeeld een korting willen op Google Shopping, maar niet op je website, dan kunnen we binnen Channable een korting instellen zodat dit enkel gereflecteerd wordt op het door ons gekozen kanaal. Kortom, Channable biedt enorm veel configuratiemogelijkheden waarvan we gebruik kunnen maken.
3. Uitgebreid dashboard
Channable maakt het mogelijk om alle data in te zien via een uitgebreid dashboard. Dit dashboard geeft de belangrijkste KPI’s weer, waarmee we eventuele marketingcampagnes kunnen optimaliseren en verbeteren. Een aantal metrics die je op het dashboard kunt zien zijn het aantal clicks op google shopping, de omzet en de populairste product feeds. Op basis van deze informatie kunnen we onze marketinginspanningen optimaliseren zodat er meer verkopen gestimuleerd kunnen worden. We Make It kan dit dashboard voor je beheren en onderhouden om deze waardevolle data zo goed mogelijk te benutten. Met deze informatie kunnen we bijvoorbeeld nieuwe marketingcampagnes opzetten om meer conversies te kunnen stimuleren. Benieuwd of Channable een toevoeging is voor jouw onderneming? Neem dan contact met ons op.
4. Zeer gemakkelijk koppelen met Shopify en Prestashop
Channable is te gebruiken met zowel Shopify als met Prestashop. Door een koppeling te maken tussen Channable en Shopify of Prestashop, kan er automatisch een data/productfeed worden aangemaakt die los staat van jouw verkoopkanaal. Hierdoor hoeven we dus ook geen wijzigingen aan te brengen op het verkoopkanaal zelf. Wil je meer lezen over een webshop op Shopify of Prestashop? Bekijk dan eens onze andere blogs!
Officiële partner van Channable
Nxtlvl heeft inmiddels enorm veel klanten geholpen hun omzet te vergroten met behulp van Channable. Wij zijn fan van deze tool en daarom ook officiële partner van Channable. Benieuwd of Channable kan bijdragen aan het online succes van jouw onderneming?
Conclusie
Channable is een tool waarmee we automatisch een product-feed kunnen aanmaken vanuit jouw webwinkel. Deze product-feed kunnen we vervolgens gebruiken om de producten van jouw webshop aan te bieden op bijvoorbeeld Google Shopping. Het platform van Channable biedt veel voordelen. Naast dat het ons ontzettend veel tijd bespaart met het aanmaken en beheren van data-feeds, kunnen we vrijwel alle informatie vanuit Channable eenvoudig configureren. We hoeven geen wijzigingen aan te brengen op de webwinkel zelf, maar kunnen vanuit Channable alles zelf beheren. Met de data uit het uitgebreide dashboard kunnen we onze marketinginspanningen eenvoudig rapporteren en verder optimaliseren, waardoor we meer verkopen kunnen genereren voor jou als klant. Channable is te koppelen aan zowel Shopify als aan Prestashop, waardoor we verzekerd zijn van een soepele koppeling tussen beide platforms.
Wil jij meer weten over Channable? Of ben je benieuwd hoe Channable kan worden ingezet voor jouw onderneming? Neem dan eens contact met ons op voor meer informatie.
Share this
Persbericht - Nxtlvl Group neemt digital commerce agency Raak Creative over.
Tuil, 15-04-2024 Nxtlvl Group BV heeft Australisch digital commerce agency Raak Creative (raak.com.au) overgenomen. Raak zal onderdeel uit gaan maken …
Tools om jouw digitale toegankelijkheid te meten
Digitale toegankelijkheid betekent dat webshops of websites zo zijn ontwikkeld dat alle mensen het gemakkelijk kunnen gebruiken. Heb je een fysieke wi…
Wat is digitale toegankelijkheid?
Naarmate ons gebruik van technologie en digitale kanalen explosief toeneemt, groeit ook de behoefte aan digitale toegankelijkheid voor mensen met een …