Adverteren op Facebook, Instagram en Google kennen we allemaal wel. Maar wist je dat je ook op TikTok en Snapchat advertenties kan draaien? Omdat TikTok een redelijk nieuw platform is en je op Snapchat pas sinds half 2017 kan adverteren, zijn het voor veel bedrijven niet de eerste platformen waaraan gedacht wordt bij het adverteren.
TikTok is een me-ga populaire gratis app waarmee gebruikers video’s kunnen bekijken, maken en delen. De app wordt voornamelijk gebruikt door een jonge doelgroep van 9 tot 25 jaar oud, ook wel Generatie Z. Video’s gaan gemakkelijk viral, het internet over, dit heeft vaak niks met het aantal volgers te maken maar juist met hoe leuk je content is.
TikTok advertising biedt veel kansen voor bedrijven, echter vraagt het adverteren op TikTok wel een ander soort content dan bijvoorbeeld op Facebook of Instagram. Dit omdat de relatief jonge doelgroep niks heeft met standaard advertenties maar liever kijkt naar leuke en passende content.
Om op TikTok te kunnen adverteren moet je worden toegelaten als agency. Goed nieuws: wij zijn sinds kort een agency op TikTok!
Snapchat is snelgroeiend, razend populair en alweer even op de markt. De app wordt voornamelijk gebruikt door gebruikers tussen de 15 en 25 jaar. De jongeren gebruiken de app voornamelijk om foto’s of korte video’s met elkaar te delen.
Met de advertentie functie van Snapchat krijg je de mogelijkheid om met een grote groep potentiële klanten in aanraking te komen. Daarom is adverteren via Snapchat voor veel bedrijven aantrekkelijker dan dat vooraf gedacht wordt.
Wij merken bij onze klanten dat adverteren via Snapchat vaak goedkoper blijkt dan via Facebook, Google of Instagram. Wees dus niet bang en start een test met een klein budget.
Wil je meer weten over social advertising? Neem dan contact met ons op!